יום ראשון, 17 באפריל 2016

5 שלבים ללמידה מהירה

כשהייתי צעירה, אהבתי מישהו שלא אהב אותי בחזרה, ולמרות זאת, עדיין רציתי אותו.
אני לא זוכרת באיזה הקשר זה היה, אבל רציתי לעשות משהו (שכבר ניסיתי בעבר) בתקווה שהפעם זה סוף סוף יקרה.
באותה תקופה חברה שלי ידעה בדיוק מה עבר עלי, וכבר ידעה מה תהיה התוצאה מראש ולכן ניסתה לגרום לי לא לעשות מעצמי צחוק. אבל לא הייתי מוכנה לשמוע.
ואז היא אמרה לי משפט שעד היום אני זוכרת אותו, היא אמרה לי "כנראה שעדיין לא למדת ואת צריכה עוד סיבוב בחרא". 



הבעיה היא, שהחברה שלנו לא מעודדת אותנו ללמוד, היא מעודדת אותנו להתעסק במי צודק ומי אשם.
התקשורת, בית הספר,החברה, גורמת לנו לפחד מטעויות. 
שאם חלילה אנחנו טועים זה אומר עלינו שאנחנו אנשים פחות טובים. 
הקטע הוא, שבחיים האמתיים להיות צודק לא באמת עושה שינוי, ולא באמת אומר שאתה אדם טוב יותר. 
בחיים האמתיים, לא לטעות זה מתכון לכישלון ולאי עשייה.
("אנשים מחפשים טעויות ואת מי להאשים כאילו הם הולכים לקבל על זה פרס" לא ידוע.).  
רוב האנשים לא באמת לומדים מהטעויות שלהם כי הם כל הזמן מחפשים להיות צודקים ולהוכיח למה מה שהם עושים הוא הדבר הנכון.
אז אני כבר אקדים ואומר, שכל מה שתנסו להוכיח לעצמכם, אתם צודקים! כל דבר אפשר להוכיח.
השאלה היא- מה המטרה שלכם?
כי אם המטרה שלכם הוא להשיג משהו חדש- תאלצו להיפרד מהדפוס ההרסני הזה. 
בזמן האחרון אני מקבלת הרבה תגובות מאנשים שאומרים לי משפטים כמו: "לקח לי 30 שנה להבין את מה שאת יודעת" או "איך יש לך תובנות כאלו בגיל כל כך צעיר?". 
אז התשובה שלי היא: שאני משתדלת ללמוד מהר, ולא לעשות הרבה סיבובים בחרא. J
למידה מהירה, מאפשרת התקדמות מהירה, שמובילה לתוצאות. 
אז האם אפשר ללמוד מהר מטעויות?
אני טוענת שכן.

5 שלבים ללמידה מהירה 






אם לא תבחינו מה מעכב אתכם, לא תדעו מה צריך לשנות.
אם אין לכם עדיין את התוצאה שרציתם, תשאלו את עצמכם, מה אתם מפספסים, מה אתם עושים לא נכון.
להבחין זה קודם כל להעלות למודעות שהדבר הזה קיים, והוא זה שמונע מכם להשיג את מה שאתם רוצים.
לדוגמא, ציניות מחסל חלומות.

אחרי שאתם מבחינים בדבר הכללי, חשוב לזהות מתי הדבר הזה מתקיים אצלכם. 
איפה נמצא האוטומט/הטריגר. 
לדוגמא: כשמדברים אתכם על להיות חיוביים- אתם ציניים. 
(כפי שאתם שמים לב, כצינית לשעבר אני שומרת לכל הציניים באשר הם פינה חמה בלב).






זה אולי החלק הכי טריקי, ואני אנסה להסביר אותו בצורה הכי טוב שיש.
ההבדל בין להבין ללהפנים, זה בדיוק כמו ההבדל בין לראות סרט או לחיות את החיים האמתיים.
להבין זה מבחוץ, ולהפנים זה מבפנים.
כשאתם מבינים, אתם בעצם הבנתם על פני השטח מה קורה, אבל זה לא באמת שייך אלכם.
כאילו מדברים על חבר שלכם  או על מישהו אחר.  
להפנים, זה להבין שזה מדבר עליכם- לא על חבר שלכם, לא על המשפחה שלכם, לא על אף אחד אחר- עליכם.
אם אתם רק מבינים, אבל לא מפנימים, הסיכוי שהשינוי שאתם רוצים שיקרה- שואף לאפס.
אם אתם רק מבינים אבל לא מפנימים, הסיטואציה שממנה אתם סובלים – תחזור על עצמה.
ויותר גרוע מזה, אם אתם רק מבינים אבל לא מפנימים – לא רק שהסיטואציה תחזור על עצמה, היא תחזור בעצמה גדולה יותר, כי בפעם הראשונה לא באמת הפנמתם את השיעור.

לדוגמא, 
מכירים את הפרסומות נגד תאונות הדרכים, שמראיינים אנשים שאיבדו את היקירים שלהם, או אנשים שנפצעו ויצאו מזה בחיים?
אם תשימו לב, בהרבה מאוד מקרים, יש משפט אחד שחוזר על עצמו "אף פעם לא חשבתי שזה יקרה לי. אני תמיד ראיתי בטלוויזיה סיפורים אבל לא באמת חשבתי שזה יכול לקרות לי..." (כל אחד עם הניסוח שלו כמובן).

מה אפשר ללמוד מזה? שמי שאמר את הדברים האלו, כבר ראה פרסומות בדיוק כמו שלו בטלוויזיה, ובכל זאת, הוא רק הבין על מה הבן אדם דיבר, אבל לא הפנים שזה גם יכול לקרות לו אם הוא לא יזהר בכבישים. 
זה ההבדל בין להבין, ללהפנים. 
  
החיים מלאים בשיעורים. ומי שלא לומד את השיעור, נאלץ להישאר כיתה.





זה החלק הכי קשה לרוב האנשים, והוא זה שבדרך כלל לוקח הכי הרבה זמן, אבל הוא המפתח לשלב השישי והחשוב ביותר– יישום ועשייה.
לקבל שמדברים עלייך, ולא על אף אחד אחר.
לקבל את העובדה, שבשלב הזה אתה צריך להיפרד ולשחרר את האגו שנלחם בך ומחדיר לך לראש מחשבות "נחמדות" שמונעות ממך להפנים את השיעור כי האוטומט שלך רוצה להיות "צודק". 

אני יודעת, בהתחלה זה ממש קשה. 
זה ממש לא נעים להבין שאתה טועה, ואתה עושה משהו בצורה לא נכונה.
בהתחלה זה לא קל לוותר על האגו, על הרצון להיות צודק. 
אני יודעת, הייתי שם. 
אבל כשתתחילו לקבל את התוצאות שאתם באמת רוצים, ולהגיע למטרות שאתם באמת רוצים, 
אתם תבינו עד כמה החלק הזה יכול להיות פשוט וקל. 

כי בסופו של דבר, לטעות זה חלק מהחיים, זה חלק מהדרך אל הגשמת החלום שלכם- ורק מתוך הטעויות אפשר באמת לגדול ולצמוח. 

ואני יכולה להבטיח לכם, שככל שתתאמנו על הקבלה ועל ההפנמה- יגיע השלב, שלא רק שלא יהיה לכם אכפת לטעות ולהודות בזה שאתם טועים, אלא שאתם אפילו תחפשו את זה ותשכחו בכלל שאי פעם זה הפריע לכם.  




זו נקודת ההתחלה לשינוי. 
לעולם אין לזלזל בכוחה של החלטה אמתית. 
מה שאתם רוצים להשיג או לשנות חייב להיות חזק יותר ממה שיש לכם כבר עכשיו.
החלטה היא משוואה פשוטה של מה גדול יותר ממה. 
אתם חייבים למצוא משהו, שיהיה משמעותי יותר ממה שמתנהל אצלכם כרגע, אחרת הוא לא ישתנה. 
אחד הדרכים להפוך משהו ליותר חשוב ממה שקיים, הוא להוסיף לו ערך ומשמעות גדולה יותר. 
לדוגמא: 
"יותר חשוב לי להיות בריא מאשר לעשן סיגריות, כי אם אני אהיה בריא אני אראה יותר טוב, יתחילו איתי יותר, אני ארגיש יותר טוב ואני אוכל להספיק הרבה יותר דברים ביום, אני אחסוך כסף ואוכל לקנות יותר בגדים, ואני גם אריח יותר טוב וכו'." 





הבחנתם, הפנמתם, קיבלתם, וקיבלתם החלטה לשנות- עכשיו זה הזמן לעשות את הצעד הראשון, את הפעולה הראשונה שתקרב אתכם אל עבר המטרה שלכם.
העשייה שלכם תבוא עכשיו ממקום הרבה יותר נקי, הרבה יותר מכוון, הרבה יותר ממוקד.
תשאלו את עצמכם, מה הצעד הראשון שאני צריך לעשות עכשיו שיקדם אותי לעבר המטרה שלי? 

זה הכל להפעם, 
הייתי רוצה לשמוע גם מכם- מה דעתכם? האם אתם מזדהים? האם אתם מסכימים? 
האם יש לכם דוגמאות לשיעורי חיים שלקח לכם הרבה זמן להבין ולכאלו שלקח לכם מעט זמן? 
יש לכם טיפ אליי- איך אפשר ללמוד מהר? 

עד כאן להפעם,
אהבתם את הפוסט? יש לכם שאלה? רוצים להביע את דעתכם?
כתבו לי כאן למטה ואני מבטיחה לענות במהרה.

המשך יום נפלא, 
באהבה, עתליה 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

לקבלת עדכונים ותכנים בלעדיים - השאירו שם ומייל

האי מייל שלכם - קדוש עבורי. לא אתן אותו לאף גורם אחר ללא אישורכם!