יום ראשון, 24 באפריל 2016

איך גייסתי 3 מיליון ש"ח ב3 חודשים?

היי חברים,

היום, החלטתי לשתף אתכם בדבר מאוד משמעותי שקרה לי בחיים.  

הפוסט בכוונה ארוך, כי החלטתי שאני לא רוצה להשמיט שום דבר חשוב שיכול לעזור לכם לפרוץ את אזור הנוחות, לחזק את הביטחון העצמי שלכם ולהחדיר בכם מוטיבציה לעשות את זה גם!

מאז שאני זוכרת את עצמי, הייתי בן אדם עצמאי. כזו שאוהבת לעשות את הדברים בדרך שלה. מגיל מאוד צעיר התחברתי לעולם היזמות העסקית. (לא אספר לכם כאן על זה שבגיל 16 הקמתי אתר מיוחד שהצליח מאוד שהיה מיועד לבנות).

בהרגשה האישית שלי, בתור שכירה, הרגשתי כמו חיה בכלוב. הרגשתי כאילו לקחו סוס פרא, ונעלו אותו בכלוב קטן, ואם רק היו נותנים לו לצאת החוצה מהגבולות שלו, הוא יוכל לרוץ ולהתפרע.
אז כל פעם שהייתי רואה אפשרות (גם אם הכי קטנה) לצאת מהכלוב שלי, הייתי מנצלת אותה.

בגלגול הקודם שלי (כי עברו חיים שלמים מאז שהפכתי לעצמאית) עבדתי בתור משווקת פנסיונית. כזו שמוכרת קופות גמל והשתלמות.
ושוב, כאחת שלא אוהבת לעשות דברים כמו כולם, את המסלול המקצועי שלי עברתי לפני שהתחלתי ללמוד לתואר, כך שמה שקרה בפועל, זה שקיבלתי את הרישיון המקצועי שלי, לפני שסיימתי תואר.

מה שקרה בעצם, זה שמצד אחד, היה לי רישיון ויכולתי להתקדם בתפקיד, אבל מצד שני לא באמת יכולתי להתקדם כי לא הייתה לי אפשרות לעבוד במשרה מלאה (כי לא סיימתי תואר). בעצם, לא היה קיים תפקיד שהתאים עבורי. הייתי תקועה.

אני מספרת לכם את ההקדמה כי היא חשובה. מכיוון שנקודת המפנה התחילה שם! נקלעתי לסיטואציה, שבקלות רבה מישהו אחר היה מקבל אותה כ"זה המצב", "אין מה לעשות", "צריך להמתין". אבל כפי שכבר הבנתם, אני לא אחת שאוהבת לתת למישהו אחר להכתיב לה מה לעשות- ולא לקחתי את המצב שלי כמובן מאליו.

לא ראיתי במצב שלי כמוחלט ושאי אפשר לשנות אותו. אפילו שהייתי "בורג קטן במערכת", אמרתי לעצמי שאני עדיין יכולה להפוך את המצב שלי ליותר טוב. אחרי שנתיים בשירות לקוחות (מי שאי פעם עבד בשירות לקוחות יודע שאחרי 10 חודשים כבר יוצאת הנשמה), לא יכולתי לסבול את המחשבה להמשיך ולחכות עד לסיום התואר ולא להתחיל לעבוד ולהשתמש ברישיון שקיבלתי.

אז מה שעשיתי, זה לשאול את עצמי "איך אני יכולה להפוך את הסיטואציה כך שתתאים בדיוק למה שאני רוצה?" איך בכל זאת אני יכולה לעבוד בזה, ועדיין להישאר בתפקיד סטודנט (מזכירה לכם- לא קיים תפקיד כזה). ברגע ששאלתי את השאלה הזו, התחילו לעלות לי פתרונות.

אני לא אשכח את הסיטואציה הזו, היא קרתה ביום ראשון, ביום שקיבלתי את הרישיון שלי!

כל השבוע חשבתי על השאלה "איך אני יכולה לעבוד בתור משווקת ועדיין לשמור על משרת הסטודנט".
וכששואלים את השאלות המדויקות, עולות גם תשובות מדויקות.  
הפתרון שלי היה, שאהיה משווקת בתוך שירות הלקוחות, ואמכור את המוצרים דרך הטלפון (דבר שלא היה קיים באף בית השקעות, עד אותו הרגע לפחות). 

עד אותו הרגע, כל המכירות בוצעו בפגישות שטח, ללקוחות שיש להם קופות מעל סכום מסוים. כאשר כל הלקוחות שיש להם קופות מתחת לסכום הזה, לא היה אפקטיבי להיפגש איתם בבית (עלות מול תועלת).  
לא רק שזה לא היה אפקטיבי, הנציגים בכלל לא שאלו לקוחות לגבי הקופות הקטנות כי ידעו מראש שאין מה לעשות איתם.

לכן,  החלטתי, שכל הלקוחות שיש להם סכומים נמוכים, ואין אפשרות לבוא אליהם ולקיים פגישות שטח- אני אשוחח איתם.  הרי שיש שפע של לקוחות כאלו. וכמו שאני תמיד אומרת "קצת מכל אחד זה הרבה ביחד".

כבר ביום שבת, ישבתי בבית והכנתי מצגת, אקסל ותכנית עבודה מסודרת. התאמנתי עליה, עשיתי טבלאות, הכנתי תרשימים, רשמתי בדיוק איך זה הולך לעבוד כך שביום ראשון, כשאני אציג את הרעיון למנהל שלי, לא יהיה סיכוי שהוא יגיד לי "לא". הכנתי הצעה שאי אפשר לסרב לה. 

יום ראשון הגיע- הצגתי למנהל שלי את הרעיון כשהדבר הראשון שיצא לי מהפה היה "אני רוצה שהפרויקט הזה יהיה שלי, הבייבי שלי". 

מהרגע שהצעתי לו את הרעיון, כל מיני מנהלי מחלקות, נציגים, עובדים למיניהם, באו ואמרו לי "אנחנו מנסים להגיד את זה למנכ"ל כבר 5 שנים, היה לנו רעיון כזה כבר לפנייך, וזה לא יצא לפועל." או תגובות כמו "זה לא יעבוד כי לא יתגמלו את הנציגים על הלידים שלך, זה לא שווה להם" (לידים, זה לקוחות מתעניינים/רלוונטיים).

למרות זאת, אחרי שבועיים (ואחרי שהמנהל שלי קיבל אישור מהמנכ"ל)- יצאתי לדרך!

לא היה לי ניסיון בתפקיד, אבל לקחתי את כל מה שעד אז למדתי וידעתי ופשוט התחלתי!

עשיתי הכל, דאגתי לתת מוטיבציה ולדרבן את הנציגים להעביר לי לידים (לידים שהם לא היו מתוגמלים עליהם), התקשרתי ללקוחות, סגרתי איתם, עשיתי את התפעול, עשיתי את המעקב, דאגתי ללמוד ולהתמקצע, דאגתי לשאול משהו כשלא ידעתי מה לענות, עשיתי חישובי סגירה, עשיתי את הכל.

הסגירות שלי היו על סכומים נמוכים (אני מדברת איתכם על סכומים של מאלפיים ₪, ועד לסכומים של70 אלף ₪). כל דבר רשמתי, על הכל היה לי מעקב, וכל חודש הסגירות שלי עלו. 



בדרך הצלחתי להשיג לנציגים תגמול על הלידים שלהם.
בדרך גיליתי לקוחות ש"פתאום" מה10,000 ₪ שלהם, יש להם עוד קופה של 200 אלף. 
אם בהתחלה חששו להצטרף אליי, חששו להעביר לי לידים, הגעתי למצב שהיו לי יותר לידים ויותר לקוחות מאשר זמן לחזור לכולם.

והדבר הכי מדהים שקרה, זה שמהמצב שאמרו לי שזה לא ילך, שחשבו על זה כבר פעם וזה לא עבד, הגעתי למצב שאחרי 3 חודשים כבר לקחו את זה כמובן מאליו.

לפני חודש ביקרתי שם, וסיפרו לי שעד היום הם ממשיכים ושואלים לקוחות גם על סכומים נמוכים שלהם.

אז מה אני רוצה שתיקחו מזה?


1. בחיים, אבל בחיים לא משנה מה קורה, אל תיקחו את הסיטואציה שלכם כאמת מוחלטת, כמובנת מאליו, כסיטואציה שאין מה לעשות. לא משנה איפה אתם.


2. תשאלו את השאלות הנכונות. תשאלו את עצמכם מה אתם יכולים לעשות כדי לשפר את המצב שלכם, ואיך אתם יכולים לקבל בדיוק את מה שאתם רוצים?

3. אם יש משהו שאתם רוצים לעשות, היו רציניים לגביו. הכינו תכנית ברורה ואל תתנו למזל לקבוע לכם את התוצאות. רעיונות יש לכולם, בטוח יש מישהו שחשב על הרעיון שלכם, אבל האם הם עשו עם זה משהו? היו הראשונים שלא רק מעלים רעיון, אלא גם תכננו איך לבצע אותו.

4. חשוב שיהיה לכם תכנית ברורה, כזו שאי אפשר לסרב לה.

5. תהיו בטוחים בעצמכם. ביטחון עצמי, והידיעה שאתם יכולים לעשות משהו גובר על כל חוסר ניסיון שאולי יש לכם. אל תתנו לאף אחד להגיד לכם מי אתם ומה אתם מסוגלים לעשות.

6. כשכולם אומרים לכם שמשהו לא יעבוד, או שניסו את זה כבר קודם, תגידו תודה ותמשיכו בשלכם. דרך אגב, זה סימן גם שאתם עושים משהו טוב ושונה J

7. בהתחלה, יחששו להצטרף אליכם, אבל אם תתמידו, בשלב מסוים כולם יבואו ואפילו ייקחו את מה שאתם עושים כמובן מאליו ו"איך לא עשינו את זה קודם?".

8. עם נחישות, התמדה ודבקות במטרה, תשיגו את מה כל מה שאתם רוצים.

9. היו פתוחים ללמוד, ולשאול אנשים שמבינים בתחום ושיכולים לעזור לכם להתמקצע וללמוד.

10. תעקבו אחרי ההישגים שלכם. מה שמודדים גדל.


עד כאן להפעם,
אהבתם את הפוסט? יש לכם שאלה? רוצים להביע את דעתכם?
כתבו לי כאן למטה ואני מבטיחה לענות במהרה.

המשך יום נפלא, 
באהבה, עתליה 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

לקבלת עדכונים ותכנים בלעדיים - השאירו שם ומייל

האי מייל שלכם - קדוש עבורי. לא אתן אותו לאף גורם אחר ללא אישורכם!