יום שבת, 14 במאי 2016

אופרה ווינפרי חושפת הכל

לפני כמה ימים נתקלתי בהרצאה של אופרה ווינפרי...
להגיד לכם את האמת, אף פעם לא הייתי מעריצה יותר מידי גדולה שלה
(בכלל, אני לא "מעריצה" אף אחד.. אני מעריכה אנשים, אבל לשם הנוחות של הכתיבה אשתמש במילה הזו),
אך הפעם, משהו תפס אותי חזק.



הערך שמוביל אותי בחיים, הוא ערך הכנות והאותנטיות,
כך שלא מפתיע שאנשים כנים ואותנטיים תופסים לי את תשומת הלב. 
אך הערך הזה, מקבל משמעות גדולה יותר ועמוקה יותר, כאשר הוא מגיע מאדם שנמצא באור הזרקורים. ומי נמצא יותר באור הזרקורים מאשר.... אופרה ווינפרי? (טוב נו... אובמה, ביונסה, האפיפיור. אבל הבנתם את הרעיון).

בכל מקרה,
ככל שאתה יותר מוכר ומשפיע, יותר באור הזרקורים – כך יותר אנשים מכירים אותך.
ככל שיותר אנשים מכירים אותך -כל יש עלייך יותר ביקורת. יותר אנשים שופטים אותך.
ככל שיש עלייך יותר ביקורת - כך אתה שוקל את הצעדים שלך ואת המילים שיוצאות לך מהפה, בצורה מדוקדקת יותר.
מכאן נובע – שהרבה יותר מאתגר להיות אותנטי (לא בלתי אפשרי, אבל יותר מאתגר).

אז כשאני רואה אדם שנמצא באור הזרקורים, ומדבר בפתיחות ובאותנטיות על הקשיים שלו ועל הדברים הפחות יפים בו - אני מורידה בפניו את הכובע.

אני אשים לכם את הלינק להרצאה בתחתית הפוסט, ממליצה לראותה את כולה, אך הנה עיקר הדברים:

במשך שנים, בשיא ההצלחה שלה, אופרה ווינפרי הייתה נשארת בסיום התכנית לדבר עם הקהל שלה.
אחד השאלות שהיא הייתה שואלת אותם הייתה "מה אתה רוצה?" 
כלומר, מה אתה רוצה מהחיים שלך?
התשובה (הלא מפתיעה יש לציין) הייתה לרוב "אני רק רוצה להיות מאושר".
"איך להיות מאושר, בא לידי ביטוי בחיים שלך"? היא שאלה...
אימהות תמיד היו עונות: "ובכן... אני רק רוצה שהילדים שלי יהיו מאושרים, אז אני אהיה מאושרת".
"אוקיי... הם עזבו את הבית, הם מאושרים.. מה עכשיו את רוצה?"
ולא הייתה להם תשובה.

לרוב האנשים אין תשובה לשאלה "מה אתה רוצה?"

באותה התקופה, היא ממשיכה לספר, התשובה שלה לשאלה "מה את רוצה?" הייתה: "להיות חזקה, בריאה ובכושר". כאשר מה שהיא באמת התכוונה בין השורות היה "להיות רזה".
היא לא אמרה את זה, כי היא ידעה שהיא "אמורה לאהוב את עצמה" וזה לא פוליטקלי קורקט להגיד את  בקול רם, אבל זה מה שהיא רצתה. 
היא רצתה להיות רזה. 
למרות כל מה שהיא השיגה,
היא עדיין רצתה עוד.
היא עדיין לא הסתפקה במה שהיה לה.

יום אחד, בזמן טיול היא נקעה את הקרסול – מה שלה התפרש כסימן מהיקום כ: "היקום לא רוצה שאני אעשה ספורט, הוא רוצה שאני אשב בבית, עם רגל למעלה ואוכל".
בשלב מסוים, אחרי שהיא אכלה ואכלה, היא תפסה את עצמה ושאלה 

"איך הגעתי למצב הזה?" 

היא התחילה לחקור את עצמה, את החיים שלה והיא הבינה משהו חשוב.

כל השנים האלו, היא שיקרה לעצמה.
היא הדחיקה את הרגשות שלה באוכל.

כששאלו אותה מה היא מרגישה במהלך צילומי התכנית, אם היא לחוצה או חוששת, היא ענתה "לא, אני לא מרגישה כלום".
"לא", בגלל שכל פעם שהיא התחילה להרגיש משהו, היא אכלה אותו.
אכלה את הרגש.
אכלה את חוסר הנוחות.
אכלה את הלחץ. 

ואז היא הבינה, שמה שבאמת כלא אותה, עצר אותה ועיכב אותה – זה שהיא הסתירה את האמת שלה מאנשים אחרים. היא ניסתה בכל כוחה, לא להראות את הקושי שלה, לא להראות מה היא מרגישה, לשחק אותה כאילו הכל טוב ומעולה.  

ובאותו היום שבו היא בחנה את עצמה, את החיים שלה, 
את הסיבה שהיא הגיעה עם המשקל שלה לאן שהיא הגיעה - 
היא נזכרה. 
נזכרה במי שהיא באמת ובמי שהיא לא. 
היא לא השיער שלה,
היא לא הגוף שלה,
היא לא הרגשות שלה וגם לא המחשבות שלה,  
היא נשמה מודעת שחווה מציאות פיזית.  
וברגע שהיא בנוכחות הזו, ברגע שהיא נזכרת מי היא באמת, 
היא יכולה לחוות חופש אמיתי. 

חופש להגיד את מה שהיא רוצה, 
לעשות את מה שהיא רוצה, 
להרגיש את מה שהיא רוצה. 

ובכך להיות חופשיה באמת. 

אז למה ההרצאה שלה כל כך תפסה אותי, ומה אתם יכולים לקחת ממנה?


יש מן תחושה (או יותר נכון, אשליה) שאנשים מצליחים לא חווים קשיים או שלא רע להם.
והנה, הרצאה פתוחה וכנה מאחת הנשים המצליחות ביותר בעולם
שמשתפת על הקושי הגדול ביותר שלה, ומה היא למדה ממנו.

ולמה זה כל כך חשוב?
כי...

- היא פתחה ואפשרה לאחרים לראות את החולשות שלה ואת הקשיים שלה.
- היא הוכיחה שגם כשאתה יודע את התיאוריה ומה אתה "צריך לעשות" אתה יכול לחוות קושי בליישם אותו.
- גם לאופרה ווינפרי, המולטי מיליונרית, המצליחנית הגדולה – היה איכפת ממה אנשים חושבים עליה. 
- גם אופרה ווינפרי, הגדולה והחכמה – משקרת לעצמה לפעמים.
- גם אופרה ווינפרי, עושה מניפולציות לסימנים של היקום כדי להישאר באזור הנוחות.
- וגם אופרה ווינפרי, עושה עדיין עבודה ותהליכים פנימיים ואישיים.


לצפייה בהרצאה המדוברת - לחצו כאן  


עד כאן להפעם,

אהבתם את הפוסט? מוזמנים לשתף אותו
יש לכם שאלה? רוצים להביע את דעתכם? 
כתבו לי כאן למטה ואני מבטיחה לענות במהרה.

המשך יום נפלא, 
באהבה, עתליה 

מוזמנים להיכנס לרשימה הפרטית שלי ולקבל עדכונים ראשונים להרשמה לחצו כאן


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

לקבלת עדכונים ותכנים בלעדיים - השאירו שם ומייל

האי מייל שלכם - קדוש עבורי. לא אתן אותו לאף גורם אחר ללא אישורכם!